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    Volkswagen Joins the Car-As-A-Service Movement With Its ID.3 BEV

    More and more car manufacturers these days are becoming interested in the recurring revenue model, with Volkswagen’s ID.3 BEV being the latest to have an optional ‘motor power upgrade’ that you can pay for either monthly or with a ‘lifetime’ payment.

    As the BBC reports, this option is now available in the UK, with customers offered the option to pay £16.50 per month or £165 annually, or opt to shell out £649 for what is reportedly a ‘car lifetime’ subscription.

    It appears that this subscription service has been in the works for a while already, with it being offered first last year in countries like Denmark, following which it appears to be rolled out in other countries too. The software unlock changes the maximum motor output from 150 kW to 170 kW, which some users report as being noticeable.

    Regardless of whether you find this to be a good deal, the concept of Car-As-A-Service (CAAS) has becoming increasingly prevalent, with the BBC article referencing BMW’s heated seats subscription and Mercedes’ acceleration subscription. Considering that all the hardware is already in the car that you purportedly purchased, this is sure to rub people the wrong way, not to mention that from a car tuning perspective this seems to suggest that third-party tuners don’t need to apply.

    Thanks to [Robert Piston] for the tip.


    hackaday.com/2025/08/19/volksw…

  • cybersecurity@poliverso.orgC
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    @paoloredaelli le auto elettriche sono praticamente indistruttibili, grazie al fatto che non devono gestire una fornace sotto al cofano, bielle che spaccano i pistoni e sistemi di catalisi che devono gestire fumi tossici ad alte temperature. Inoltre non hanno freni né frizione. Mi sembra piuttosto ragionevole che i produttori abbiano deciso di modificare il modello di business abbandonando Praticamente lo sfruttamento del cliente che deve acquisire pezzi di ricambio a prezzi assurdi e lo sfruttamento della rete dei ricambisti compatibili e dei meccanici autorizzati.
    Oggi L'unica cosa che può tenere in vita un produttore di auto è farsi pagare i servizi a valore aggiunto.
    Non voglio giustificare i produttori, ma far capire che non c'è una grande alternativa
  • paoloredaelli@mastodon.unoP
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    @cybersecurity per per dare "potenza addizionale in abbonamento" il produttore **di fatto** controlla da remoto la tua auto. Che quindi non è più tua perché non la controlli più. È lo stesso motivo per il quale rifuggo il .

  • cybersecurity@poliverso.orgC
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    @paoloredaelli capisco cosa vuoi dire, ma ti invito a riflettere che nessuna macchina è davvero tua. Nel momento in cui hai bisogno di un pezzo di ricambio Infatti devi per forza ricorrere a rivenditori autorizzati presso i quali paghi un prezzo che è costituito soprattutto dal ribaltamento delle licenze che il produttore concede al rivenditore, oppure i cosiddetti compatibili per i quali Comunque sia paghi un prezzo che dipende sempre dalle politiche del produttore. Il possesso di una automobile già ora è pura illusione

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